Programın Amacı: Kendi yazınsal metinlerini oluşturmak isteyen katılımcılara, yaratıcılıklarını geliştirebilecekleri çalışmalarla yol göstermek ve yazınsal kimliklerini bulmalarına yardımcı olmaktır. Katılımcıların metinlerini biçimsel ve içeriksel olarak değerlendirmek ve geliştirmek amaçlanmaktadır.
Kimler Katılabilir: Yazmak ve ürettiklerini yayımlamak isteyenler, edebiyat okurları, öğretmenler, dil ve edebiyat bölümü öğrencileri, Türk ve Dünya edebiyatına ilgi duyanlar.
Eğitim Süresi: 20 saat.
Eğitici: Çiğdem ÜLKER
Eğitimin İçeriği:
1 – YAZMA İHTİYACI ve YAZARLIKTA ALGILAMA SÜREÇLERİ
- Niçin edebiyat, nedir edebiyat, nasıl edebiyat?
- Edebiyatta yaratıcılığın yolu insanı ve onun dilini tanımaktan geçiyor.
2 – DİLİN SÖZ VARLIĞINA YAZARIN PENCERESİNDEN BAKMAK
- Türkçenin ‘Edebiyat Dili’ olarak sunduğu imkânlar Yazarın dille ilişkisi.
- Sözcüklerin anlamsal ve kavramsal yönü.
- Kalıplaşmış dilsel yapılar ve bunların edebi olana katkısı.
- Dilbilgisel açıdan doğru cümleyi kurabilmek.
- Bir metni, yazınsal kılan niteliksel ve dilsel yapıyı görebilmek.
3 – EDEBİYATIN TEMEL KAVRAMLARI
4 – ANLATIM TEKNİKLERİ
5 – KURGUNUN UNSURLARI ve KURMACA
6 – Türk ve Dünya Edebiyatından metinlerin incelenmesi ve değerlendirmeler.
7 – Fotoğraf, tablo, müzik eserleri üzerinden metin oluşturabilme, edebiyatın diğer türlerle ilişkisi. Psikoloji, tarih, sosyoloji bağlamında edebi metin.