Birçok lider, vizyonlarına açıklık getirmekte zorlanıyor. Gündelik hayatın ve iş dünyasının kaosu ve gürültüsüyle, çizgi genellikle sadece ayakta kalmaya çalışmak üzerine kuruludur. Gerçekten istediğiniz şey için bir vizyon oluşturmak çok uzak bir lüks gibi görünebilir. Ama bir bedeli var.
Boşa harcanan kaynaklardan tükenmişliğe ve yüksek ciroya kadar, vizyon eksikliği olan liderlerin karşılaşabileceği çeşitli tuzaklar vardır. Bununla birlikte, bunlardan bazıları bir işletmenin hayatında ortak görünebilir, bu yüzden bir vizyon gerçekten gerekli mi? tartışırdım evet. Tabii ki, her zaman zorluklar olacaktır, ancak net çok yıllı bir vizyona sahip olmanın faydaları, bu zorluklardan çok daha ağır basmaktadır. Kuruluşunuz için ne istediğinizin ilham verici, pratik bir resmini çizerek, bu üç belirleyici avantajdan yararlanabilirsiniz.
- Bir amaç duygusu. Takımlar genellikle çarklarını döndürmek ve son zamanlarda ortaya çıkan görevleri yapmak için aşırı miktarda zaman harcarlar. İyi düşünülmüş bir vizyona sahip olmak, şirketinizin önceliklendirmek istediğiniz metrikler üzerinde en yüksek etkiye sahip olan hedeflere, projelere ve görevlere odaklanmasını sağlar.
- Olumlu bir risk. Riski teşvik etmek size bir fayda gibi gelmeyebilir, ancak en iyi gelecek aslında sizin konfor bölgenizde yer almıyor. Bir fikrin sizi rahatsız etmesi onu kötü bir fikir yapmaz. Aslında, ihtiyacınız olan tam fikir bu olabilir.
- Daha net bir gelecek. Vizyon, bir eylem planı değildir ve “nasıl”ı çözmeyeceksiniz – en azından henüz değil. Ancak, neyin mümkün olabileceğini ve nihai sonucun ne olacağını hayal etmenize ve hayal etmenize izin verir.
Açık ve ikna edici bir vizyonun haritasını çıkarmak her iş lideri için çok önemlidir. Ekibinizin yeni başarılar elde etmesini istiyorsanız, bunu yapmak için zaman ayırmanız gerekir. Misyonunuzu ve değerlerinizi, mevcut gerçekliği ve gelecekteki gerçekliği açıkça tanımlayan bir Vizyon Komut Dosyası oluşturmanız gerekir.
Bir vizyon oluşturmak rahatsız edici geliyorsa, özellikle de bunu ilk kez yapıyorsanız, onu gelecek yıllar için stratejik bir plana dönüştürmek aynı derecede göz korkutucu gelebilir. Genellikle, her şeyin bir arada tutacağı umuduyla geçmişte alınan yöntemlere dayanarak işler bir araya getirilir. Daha da sinir bozucu olanı, nadiren demokratikleştirilip işlevsel hale getirilmiş olmasıdır. Ama bu şekilde olmak zorunda değil.
Stratejik Planlama, liderlerin ve ekiplerinin performansı artırabilmesi ve olağanüstü sonuçlar elde edebilmesi için tüm bu zorlukları ele alan kanıtlanmış bir sistem sunar. Vizyonunuzu tüm yıl boyunca göz önünde tutmak ve ekiplerin bunu başarmak için organize edilmesini sağlamak için güçlü bir uyum metodolojisi ile birleştirilmiş basit, beş adımlı bir stratejik planlama sürecidir.