Teknoloji alanında çalışıyorsanız, uzaktan çalışabileceğiniz bir iş bulmanın zor olabileceğini zaten biliyorsunuzdur. Uzaktan çalışma yükselişte olsa da uzaktan çalışılacak bir kariyer arayan tüm çalışanlar için hala yeterli pozisyon yok.
İnternet, iş aramayı çok daha kolay hale getirdi, ancak çevrimiçi bulabileceğiniz binlerce iş ilanı arasında, uzaktan çalışılan işler hala nadir bulunan bir bulgudur.
Ancak, iş arama tekniklerinizi ayarlarsanız, yardım istemiyor gibi görünseler veya açık pozisyonlarının reklamını yapmasalar bile, uzak ekiplerle çalışmaya istekli epeyce şirket olduğunu göreceksiniz.
Bu yazıda, uzaktan iş bulmak için hack’lerden bahsedeceğiz. Bunlar, yalnızca uzaktan değil, aynı zamanda becerilerinize de uyan bir iş bulma şansınızı artırmanıza yardımcı olabilecek stratejilerdir. Hadi Başlayalım.
1. Hack: İş bulmak için ağ kurma
Herkes açık pozisyonları bulmak için ağınıza dokunmanızı ve bunların hepsinin tanıdığınız kişilerde olduğunu söylüyor. Bu doğru, ancak kimse size bunu nasıl yapacağınızı gerçekten söylemiyor ve çoğumuzun etrafında çok fazla endişe var. Nasıl başlayabileceğiniz aşağıda açıklanmıştır.
Kiminle iletişime geçmelisiniz?
İş arama desteği için kiminle iletişime geçmelisiniz? Rahat bir ilişkiniz olan insanlar. Bunlar, gündelik sohbet ettiğiniz, e-posta gönderdiğiniz veya birçok kez sohbet ettiğiniz veya başka bir şekilde bağlantı kurduğunuz kişilerdir.
Çabalarınıza yanıt alma olasılığınız daha düşük olduğundan, sizi hiç tanımayan insanlarla bağlantı kurmaktan kaçının. Bu zaman kaybı olacak ve köprüleri daha ayakta kalmadan yakacaksın. Yalnızca birine karşı makul bir yaklaşım sergileyebileceğinizden eminseniz yeniden düşünün.
İnsanlara ulaşma konusunda endişelenirseniz, bunun bir iş olduğunu unutmayın; onları rahatsız etmiyorsun. Çoğu durumda, sizden haber almaktan memnun kalacaklardır.
Bazen bir boşluğu doldurmalarına yardımcı oluyorsunuz ve birisinin bir pozisyona atıfta bulunmasını sağlayarak onları iyi gösteriyorsunuz. Dışarıda işler var ve insanlar onları doldurmak istiyor. Ayrıca, sizi bu konumlara bağlamaları için onlara bir şans vererek yardımcı olacaksınız.
İletişim kurulacak kişiler nerede bulunur:
- Linkedin bağlantıları
- E-posta kişi listesi: Gmail’de yanıtladığınız e-postalar kişi olarak kaydedilir, böylece birçok olası bağlantınız olur.
- Slack kanalları
- Twitter ve doğrudan mesajlar
- Facebook grupları veya özel mesajlar
- Topluluk siteleri: Inbound, GrowthHackers, HackerNews
2. Hack: Reklamsız pozisyonları arayın
İşletmelerin, aday bilgilerini yakalayan ve işe alma yöneticilerinin uygulamaları işlemesini çok daha kolay hale getiren çevrimiçi bir gösterge panosu aracılığıyla işe almayı yönetmelerine yardımcı olan birkaç şirket vardır.
Muhtemelen şu siteleri görmüşsünüzdür:
- BambooHR
- Zoho Acemi
- Uygulanabilir
- Jobvite.com
- Recruiterbox.com
Sorun (sizin için), bu sitelerin hiçbirinin sitelerinde pozisyon aramanıza izin vermemesi, ancak doldurulması gereken harika işlerle dolu olmaları. Yani yaptığın şey bu:
Gizli uzak konumları bulmak için Google’ı kullanın
Google.com’a gidin ve aramanız için şunu yazın:
site: zoho.com + (konum, uzak veya endüstri)
örneğin: site: zoho.com uzaktan pazarlama
Başarı için daha fazla ipucu:
- Bunu yukarıda listelenen her siteyle yapın. Arama sonuçları mükemmel olmayacak; uymayan bir tane bulabilirsin, ancak çoğu durumda sorun olmayacaktır.
- Sonuçları geçen ayı gösterecek şekilde filtrelemek için Google’ın Araçlar seçeneğini kullanın. Ardından düzenli olarak tekrar kontrol edin ve yalnızca geçen haftadan alınan sonuçları seçin.
- Yukarıda listelenenler gibi daha fazla site bulmak için “işe alım platformu” araması yapın.
- Bu sitelerin bazıları, tüm pozisyonların tutulduğu kendi sitelerinin bir dizinine sahiptir. Mevcut işlerinden herhangi birini bularak bunları anlayın ve listeleri için formüle sahip olacaksınız.
- Kolay erişim için bu aramaları yer imi klasörünüze kaydedin.
Twitter’ın gelişmiş aramasıyla uzak pozisyonları bulma
Yukarıdaki alan adlarından herhangi birini alın ve bunları Twitter’ın gelişmiş aramasında arayın. Sonuçları daraltmanıza yardımcı olması için “uzak”, “pazarlama” veya “konum” gibi anahtar kelimeler ekleyebilirsiniz.
En son tweetlerin tümünü görmek için sonuçlardan Canlı’yı seçin. Sonuçlar sayfasını iş arama yer imi klasörünüze kaydedin.
3. Hack: Soğuk e-posta veya iş erişimi
Soğuk e-posta gönderme, en çok kullanılan pazarlama tekniklerinden biridir ve iş ararken de işe yarayabilir. Ancak bazı nedenlerden dolayı, soğuk e-posta göndermek insanları korkutur. Özgeçmişinizi göndermek gibi bir şey olduğunda, bunu soğuk aramayla yakından ilişkilendirirler. Bu nedenle, iş sosyal yardım olarak da adlandırılabilir. Bu yöntem, sizi bulma fırsatlarını beklemeye kıyasla işleri daha hızlı bulmanızı sağlar.
Nasıl başlayacağınız aşağıda açıklanmıştır.
1 – Adım: Bir Hedef Kitle Seçin
Becerilerinizin en uygun olacağı iş türünü belirlemek önemlidir, ancak aynı zamanda sizin için de iyi bir deneyim olacaktır. İşte size yardımcı olacak bazı önemli noktalar:
- Hizmetlerinize kimin ihtiyacı var?
- Hangi sektör veya sektördeler?
- Ne tür şirketlerle çalışmaktan zevk alırsınız?
- Geçmiş deneyiminiz en çok neye uygulanır?
Hizmetinizin blog yazmak olduğunu varsayalım. Zaten bir blogu olan herkes bu hizmeti kullanabilir, ancak bu milyonlarca şirket olur. Yazmaktan zevk aldığınız bir şey seçmelisiniz. Örneğin, SaaS araçları.
Artık ne aradığınızı biliyorsunuz: SaaS girişimleri.
2 – Adım: Bir dizin bulun
AngelList, GetApp ve Product Hunt, bakmaya başlayabileceğiniz yerlere iyi örneklerdir. Sonuçları, yaklaşmak isteyebileceğiniz belirli şirket türlerine göre daraltmak için etiketler ve uygun arama seçenekleri sunarlar.
Bakmak için harika bir platform, sizi uzaktaki profesyoneller arayan binlerce işverene bağlayan Hubstaff Talent’tir. Ayrıca, Hubstaff Talent’ta arama yapmak ve işe almak tamamen ücretsizdir.
Unutmayın, bunu HERHANGİ bir iş sektörü için yapabilirsiniz. B2C, B2B’den bile daha iyi çalışır çünkü önemli ölçüde daha az rekabet vardır ve konular deneyiminizle çok daha alakalı olabilir.
B2C ürünleri için, Google’da çalışmak isteyeceğiniz marka adlarını arayabilirsiniz ve birçoğunun sitelerinde ürün satın alabilecekleri yerlerin bir listesi olacaktır. Bu liste, dizininizdir.
Ek olarak, bu kaynaklar dizinler olarak çalışır:
- Ticaret Odası (yerel işletmeleri ararken)
- Ticaret Birlikleri (örneğin: İlişkili İnşaatçılar ve Yükleniciler)
- Ticaret Dergileri Reklam Alanı (Yeşil için kivi / tamamen doğal ebeveynlik)
- Microsoft, Salesforce veya HubSpot gibi yazılım ortakları
- Ulusal Reklamverenler Derneği, reklam vermeyi karşılayabilecek ve yazarsanız size iş gönderebilecek çok geniş bir şirket listesine sahiptir.
3 – Adım: Satış konuşması
Ne yazık ki, işlerin biraz bulanıklaştığı yer burası. Ayağınızı kapıdan içeri sokarken tamamen dürüst olmak mı yoksa öyle olmasa bile yasal görünmesini mi istiyorsunuz? Bazıları olabildiğince dürüst olmaya çalışacak, ama yapmayanlar da var.
E-posta kulağa çok fazla bir satış konuşması gibi gelmemeli ve aynı zamanda tamamen sizinle ilgili olamaz. Bunun kendileri için faydalı olduğunu bildiklerinden ve kulağa olabildiğince kişisel geldiğinden emin olmalısınız. En önemlisi kısa olmalı.
Örneğin:
Merhaba Yazılım Şirketi ekibi,
“İşe alım sürecinde nasıl tasarruf edilir” yazınızı okudum ve sizinle iletişime geçmek istedim. Röportajlarla zamandan tasarruf etmeyi seviyorum.
Başka blog yazarları arıyor musunuz yoksa pazarlama geçmişi olan biri için açık olan başka pozisyonlarınız mı var diye merak ediyordum.
Zaman ayırdığın için teşekkürler,
Jane Smith
http://linkedin.com/jane-smith
4 – Adım: Bir elektronik tablo oluşturun
Satış konuşmasını yazıp dizini bulduktan sonra işe koyulma zamanı gelmiştir. Her şirketin sitesini ziyaret edin ve bir blogları olup olmadığına bakın (örneğin, yazı işleri ararken). Yaptığınız şeye zaten inanmazlarsa, hizmetinizi satarken yeterince zorlanacaksınız. Blog sayfaları olmayan herhangi bir web sitesi bulursanız, onları görmezden gelebilirsiniz.
Elektronik tablonuza koymanız gereken bilgilerden bazıları şunlardır:
- Şirketin adı
- Web sitelerine bağlantı
- Blogları var mı?
- Son gönderileri ne zamandı? (Bir veya iki aydır gönderi yayınlamayanlarla iletişime geçin)
- Onlarla ilk iletişim kurduğunuz tarih
- Onların yanıtı
- İletişim bilgileri veya iletişim formlarının bağlantısı
5 – Adım: Satış konuşmanızı gönderin
Satış konuşmalarınız ve iletişim e-tablonuz hazır olduğunda, e-posta göndermeye başlama zamanı. Unutulmaması gereken bir şey, onları gönderdiğiniz andan hemen önce üşütmek alışılmadık bir durum olmasa da temas halinde olacağınız kişilerin tıpkı sizin gibi profesyoneller ve bunun bir iş olduğu.
Size e-posta göndermeyi bırakmanızı söyleyen yanıtlar alırsanız, bu şirketleri elektronik tablonuzda işaretlediğinizden ve onlarla tekrar iletişim kurmaktan kaçındığınızdan emin olun. İşleri kolaylaştırmak için e-posta gönderme araçlarını kullanabilirsiniz. Mailshake, Woodpecker ve Quickmail.io, soğuk e-posta göndermeyi daha verimli hale getiren birçok harika uygulamadan bazılarıdır.
6 – Adım: Profillerinize bir bağlantı ekleyin
Bu daha zor olabilir, ancak onlara yazınız veya hizmetiniz hakkında daha fazla bilgi edinebilecekleri bir sitenin bağlantısını gönderebilirseniz- özellikle maliyetler- bundan memnun kalacaklardır.
Aksi takdirde, cevap veren insanlarla konuşun, onlara vakit ayırdıkları için teşekkür edin ve sizi şimdi işe alamazlarsa gelecek için bir ilişki kurmaya çalışın. Bu, yolda daha fazla iş yapmanın harika bir yoludur (yukarıdaki ağ oluşturma bölümüne bakın).
Soğuk e-posta göndermede başarılı olmak zaman alır, ancak neredeyse her zaman iş sağlar. Bir robot veya otomatik mesaj gibi görünmek istemiyorsunuz, bu nedenle, mümkünse her e-postaya biraz kişiselleştirme eklemeyi deneyin.
Bir şey daha: Spam olarak listelenmemek için yeni bir Gmail hesabını sadece bu amaçla kullanın.
4. Hack: İlk başvuru sahibi olun ve onları erkenden ikna edin
Çalışanları işe almak, özellikle aday listesinin bir sonu yokmuş gibi göründüğünde çok yorucu olabilir. İşverenler bazen zamandan ve güçlükten tasarruf etmek için ilk başvuranları işe alabilirler. Bunu yapmadıklarında ana neden, daha önceki adayların herhangi birinin işe uygun olduğuna tam olarak ikna olmamalarıdır.
Mümkünse, istediğiniz iş için ilk başvuranlardan biri (veya yapabilirseniz ilk başvuranlardan biri) olmaya çalışın. Önemli olan sadece hızlı olmak değil, aynı zamanda etkili olmaktır. Temel olarak, iyi bir izlenim bırakmayı hedefleyin ve onları mümkün olduğunca erken pozisyon için mükemmel olduğunuza ikna edin.
Başarı için ipuçları:
- Pozisyonu gerçekten istediğini göster. Başvurunuza çok özen gösterin ve başvurduğunuz işle alakalı olduğundan emin olun.
- Proaktif olun. Linkedin’deki kişilerle bağlantı kurun, InMail gönderin, Twitter’da takip edin. E-postaları takip edin ve hemen yanıt verin .
- Hepsini oraya koyun. Onlara pozisyona nasıl sonuç getireceğinizi söyleyin ve ardından onları takip edin. Bir röportaj yapana kadar saygılı bir şekilde ve yanıtlarına dikkat ederek itin.
Yeni açılışlar için gözlerinizi dört açın:
Bu saldırıyı başarılı kılmak için yeni fırsatlardan haberdar olmalısınız. Bu, e-postalar, SMS’ler, uygulama bildirimleri vb. Üzerinde uyarıların ayarlanmasını gerektirir. Uygulamaların çöpe atılmaya başlaması için çok fazla dolmadan önce ilk başvuranlardan biri olmak istersiniz (evet, bu olur).
Uyarıları ayarlayın:
Hiçbir şeyi kaçırmamanız için uyarıları ayarlamak için kullanabileceğiniz bazı uygulamalar aşağıda verilmiştir.
- Buzzsumo
- Google Uyarıları
- Anma
- com
Bunu manuel olarak da yapabilirsiniz. İzlediğiniz web siteleri için sekmeleri açık bırakabilir ve yenileyip ardından günde birkaç kez tarayabilirsiniz. Hoşunuza giden bir şey bulduğunuzda, mümkün olan en kısa sürede bir başvuru gönderin.
5. Hack: Bunu bir projeymiş gibi ele alın
Uzaktan iş aramaya başladığınızda, yapılacaklar listesi uzun olacak ve süreç göz korkutucu olabilir. Özellikle her uygulama veya arama için birden fazla adımınız olduğu için, kaybolmak ve dağınık olmak kolaydır.
Bu, anketleri doldurmak, görüşmeleri ayarlamak veya deneme görevlerini tamamlamak gibi uygulamaları başlattığınızda karşılaşacağınız bazı takip görevlerinin başında gelir.
Bu nedenle, tüm süreci bir proje olarak ele almak iyi bir fikirdir. Bunu daha küçük görevlere ayırın ve gerekli tüm adımları tamamladığınızdan emin olmak için ayrıntılı kontrol listeleri oluşturun. Not bırakmak ve hatta güncellemelerle yorum eklemek için görevleri kullanın. Ayrıca, yeni pozisyonlar için tüm iş panolarını kontrol etmek veya başka bir LinkedIn araştırması dalgası yapmak veya takip etmek gibi yapmanız gereken haftalık görevler için kendinize hatırlatıcılar da ayarlayabilirsiniz.
Bu sadece organize olmanıza ve görevinize devam etmenize yardımcı olmayacak, aynı zamanda size mevcut fırsatlarınız hakkında gerçekçi bir genel bakış sunacak, böylece sahip olduğunuz zamanı nasıl önceliklendireceğinizi daha iyi anlayabilirsiniz.