Böylece tutkunuzu buldunuz ve burası olmak için harika bir yer. Ve belki de şimdi tutkunuzu nihayet bir kâra dönüştürmeye hazırsınız.
Ve bugün, size nasıl yapılacağını anlatacağız.
Süreç sabır, değerinizi bilmek ve kendinize ve tutkunuza inanmayı gerektirir. Tam olarak bulunduğunuz yerden başlayanlardan tavsiye aldık ve küçük işletmelerin bunu başaramamasının ana nedenlerini de paylaşacağız.
Bu listeyle, aynı kategoriye girme olasılığınız yok denecek kadar azdır.
1-Tutkunu buldun, şimdi ne olacak?
Okuyucular, şimdi gününüzün çoğunu gerçekten harcayacak zamanınız var. Sevdiğin şey ve bu çağlardır yapmak istediğin ama yapacak cesaretin olmadığı bir şey. Ancak tutkunuzu bir işe dönüştürmek tamamen yapılabilir, sadece doğru açıyı bulmanız gerekir.
Örnek olarak sabun yapımını kullanalım: Güzel sabunlar yapmak çok iyidir, ancak her Joe sabunu aynı şeyi yapabilir. Peki sabun yapmaktan başka neler yapabilirsiniz?
Bazı seçenekleri inceleyelim:
- Sabun yapım ürünlerinin distribütörü olun.
- YouTube için sabun hazırlama eğitimleri oluşturun.
- Sabun yapım atölyelerine ev sahipliği yapın ve insanlara becerinizi öğretin.
- Sabun yapımı hakkında bir e-kitap yazın.
- Kendi benzersiz sabun markanızı üretin.
Ancak okuyucular, siz sadece bir sabun üreticisinden daha fazlasısınız. Yeni işinize en iyisini vermek için diğer becerilerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
Önümüzdeki noktalarda öğrenelim.
2-Değer Eklemek İçin Tüm Becerilerinizi Kullanın
Genellikle işimize fayda sağlamak için etkili bir şekilde kullanılabilecek başka harika becerilere sahip olduğumuzu unutuyoruz. Oldukça teknoloji meraklısıysanız, işletmeniz için kolayca muhteşem bir Facebook sayfası oluşturabilirsiniz. Harika içerikler, basın bültenleri, davetler, bloglar ve temel olarak işiniz hakkında yazabileceğiniz herhangi bir platform yazabiliyorsanız, bunu yapmanız kolay olacaktır.
Ancak, belirli bir alanda uzman değilseniz, dış kaynak kullanmanız daha iyi olur.
Tutkunuzu kâra dönüştürmeye karar verdiğiniz anda her şeyi tüketirsiniz. Hala tam zamanlı bir işte çalışıyorsanız, ailenizle hokkabazlık yapıyorsanız ve daha sonra hobinizi bir işe dönüştürmeye çalışıyorsanız , bu sizi başlamadan önce yakabilir.
Yapamadığınız her şeyi dış kaynak olarak kullanın ve ardından yapabileceğiniz şeylere odaklanmak ve iyi yapmak için tasarruf edilen enerjiyi kullanın.
3-Nişinizi Bulun
Nişinizi zaten doymuş bir pazarda bulun.
İş fikrine başka bir tutku daha kullanalım: Köpekleri seviyorsunuz ve köpek kreşleri bir düzine kurulmuştur.
Diğer köpek kreşlerinin sunmadığı ne sunabilirsiniz?
Tüylü müşterileriniz sizin bakımınızdayken canlı bir kamera beslemesine sahip olabilir ve sahibiyle görüntülü görüşme yoluyla günlük check-in yapabilirsiniz. İnsanlar köpeklerini kontrol edebilmeyi ve gün boyunca küçük bir chinwag’a sahip olmayı çok isterler.
Hizmetlerinizi satabilir ve evcil hayvan bakımı, ikramlar için bir köpek fırını, özel oyuncaklar sunabilir ve hatta evcil hayvan sahiplerinin göç etmesi veya taşınması durumunda evcil hayvanlar için seyahat düzenleyebilirsiniz.
Bir ihtiyacı karşılamak ve eski dot com işletme yöneticisi Seth Godin’in bir zamanlar söylediği gibi müşteriniz için değer katmak önemlidir.
‘’ Olağanüstü fikirlerin sıkıntısı yok, onları yürütme iradesini kaçıran şey var. ”
4-Müşterilerinizi Güvence Altına Alma Zamanı
İster bir hizmet sunuyor olun ,ister bir ürün satıyor olun, mallarınızı kimin satın alacağını ve hedef pazarınıza nasıl ulaşacağınızı bilin. İlk olarak, bir müşteri profili oluşturmak iyi bir fikirdir:
- Müşteriniz erkek mi kadın mı olacak?
- Kaç yaşındalar?
- Gelirleri nedir?
- Nerede yaşıyorlar?
Bu tür bilgileri topladıktan sonra, biraz pazar araştırması yapmanın zamanı geldi. Anketler, görüşmeler ve odak grupları, hedef pazarınızın kim olduğu hakkında uzun vadede size zaman ve para kazandıracak bilgileri de ortaya çıkaracaktır.
Okuma listenize değer katmak için harika bir kitap Jon Longhurst’un 1000 Gerçek Fan’ı. Seth Godin ve Ramit Sethi tarafından önerilen bir gelir modelini öğretir.
Satmak için yaratabileceğiniz herhangi bir şey size yılda 100.000$ kazandırabilir. İhtiyacınız olan tek şey, her yıl 100 dolara kadar satın almak için 1.000 kişi.
Kitap, sevdiğiniz şeyi yaparak geçiminizi sağlamanın mümkün olduğunu kanıtlıyor, ancak bu parçadan not aldıktan sonra kontrol etmenizi önerdiğimiz aşağıdaki makalemizde küratörlüğünü yaptığımız gibi, bunu zaten biliyordunuz.
5-Değişiklikler, yeni fikirler ve konseptlerle hız kazanın
Risk almaktan korkmayın.
Mark Zuckerberg bunu mükemmel bir şekilde özetliyor.
“En büyük risk hiç risk almamak… Gerçekten hızlı değişen bir dünyada, başarısız olması garanti edilen tek strateji risk almamaktır. ”
Tutkunuzu bir işe dönüştürmek korkutucudur ve bunu inkâr etmek mümkün değildir. Ancak okuyucular, sıfırdan başlamak boş bir tuvale sahip olmak gibidir ve sanatçı sizsiniz. Resmi uygun gördüğünüz şekilde oluşturabilir ve yeni fikirler, kavramlar, teknoloji veya sadece bir şeye yeni bir yaklaşım getirebilirsiniz.
Sürekli okuyun ve kendinizi eğitin. Sosyal medyada benzer düşünen insanlarla bağlantı kurun. Her zaman kullanmak zorunda olmadığınız için tavsiyeyi kabul edin. Ve arkanızdan takip etmeleri için başkalarına tavsiyelerde bulunun. Bir trend belirleyici olun, nezaket, alçakgönüllülük gösterin ve büyüme ve öğrenme arzusunu canlı tutun.
Şimdi, odağımızı değiştirmenin zamanı geldi, ürününüzün veya hizmetinizin size para kazandırıp kazandırmayacağını anlayabiliriz, çünkü değilse yeniden düşünmeniz gerekir.
6-Ürün veya Hizmetinizden Nasıl Para Kazanacağınızı Net Bir Şekilde Anlayın
Kendiniz için gerçekçi rakamlar ölçemiyorsanız, üzerinde çalışmak ve rakamlarla iyi olan birinden yardım almak için çok önemli bir alandır.
Tüm soruları sizin için cevaplayamayız, ancak aşağıdakileri sormanız ve sizin için neyin işe yaradığını bulmanız gerekir:
- Ürününüzden veya hizmetinizden nasıl para kazanacaksınız?
- Finansmana ihtiyacınız var mı?
- Banka kredisi başvurusunda bulunmanız gerekecek mi?
- Finansal yükü azaltmak için ticaret borsaları yapabilir misiniz?
- Başlangıç maliyetleriniz ve diğer giderleriniz nelerdir?
7-Bir İş Modeli Çizin ve Minimum Uygulanabilir Bir Ürün Oluşturun
Bir iş planı veya modeli hazırlamak önemlidir.
Size iyi bir yön duygusu verir ve işletmenizin nereye gittiğini, hangi zorlukların yoluna çıkabileceğini, bu zorlukların üstesinden nasıl geleceğinizi, müşteriniz için nasıl değer yaratacağınızı, nasıl rekabetçi kalacağınızı ve maliyetlerinizin neler olduğunu gösteren gerçekçi bir resim çizer.
Minimum uygulanabilir bir ürün oluşturmak, pazarınızı test etmenin ve iş modelinizle nasıl karşılaştırıldığını görmenin harika bir yoludur.
Minimum uygulanabilir bir ürün, geliştiricilerin müşterinin ürünü nasıl aldığı hakkında hızlı ve iyi bir fikir edinmelerini ve gerçek büyük lansmandan önce değişiklik yapılmasına izin vermelerini sağlamak için minimum özelliklere sahip gerçek bir ürün veya hizmettir.
İnsanların ürün veya hizmetle etkileşime girdiğini görmek, insanların buna nasıl tepki vereceklerini düşündüklerini duymaktan çok daha güvenilirdir.
Girişimci Steve Blank’ın güzel bir şekilde ifade ettiği gibi ‘’İş modelinizdeki varsayımları ilk önce binanın dışında test etmediğiniz sürece, iş planınız sadece yaratıcı yazıdır.”
8- İlk zamanlarda ‘Tam Gaz’ gitmeyin.
Okuyucular, tutkunuzu bir işe dönüştürme kararını verme cesaretine sahip olduğunuzda tam bir heyecan hissini biliyoruz, ancak bunu kolaylaştırmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz.
Küçük başlayın, suları test edin, bir süre yan koşuşturma olarak yapın ve bu zamanı müşterilerin maliyetlerini artıları ve eksileri bulmak için kullanın.
Birçok fikir harikadır, ancak bir insanın hayatında belirli bir zamanda gelir. Örneğin: “Bantlama” kelimesinin herkesin dudaklarında olduğu zamanı hatırlıyor musunuz? Belki de bantlama diyetiyle iyi iş çıkaran bir kişi, hazır dans yemeklerini karşılamak için aceleci bir karar verirdi ve daha sonra bu girişimde para batırdı.
Birkaç ay içinde, insanlar artık bantlamakla ilgilenmiyorlardı ve şimdi “paleo diyetini” takip ediyorlar ve siz de ilginizi, paranızı ve zamanınızı kaybettiniz. Muhtemelen stres yeme nedeniyle bantlamadan kaybedilen tüm bu kiloları kazandığınızdan bahsetmiyorum bile.
Sadece söz konusu kişi küçük başlamış, kendi mutfağında yemek pişirmiş ve günlük işlerini sürdürmüş olsaydı ,o zaman kayıp minimum düzeyde olurdu.
Ve yaklaşırken, küçük işletmelerin başarısız olmasının ana nedenlerini açıklayacağız.
9-Uzun Vadeli Planınıza Karar Verin
Tutkunuzu bir işletmeye dönüştürmeye karar verirken hedefiniz nedir? Gelecekte kendi patronunuz olmak için günlük işinizi ve düzenli maaşınızı bırakmak mı istiyorsunuz yoksa onu bir yan koşuşturma olarak tutmak ve mevcut gelirinizi desteklemek mi istiyorsunuz?
Cevap, kaynaklarınızı nasıl ayıracağınızı belirleyecektir.
İş girişimlerine olan tutkunun da olumsuz bir etkisi olabilir ve bir şey olabilir. Bir zamanlar sevdiğiniz, normal aksiliklerle karşılaştığınızda şimdi küçümsediğiniz bir şey olabilir.
Zorluklar? — Ayrıca normal.
İniş-&-Çıkışlar? — Hepsi kurs için eşit.
Bu yüzden, Steve Jobs’un sözlerine dikkat edin – “İşiniz hayatınızın büyük bir bölümünü dolduracak ve gerçekten tatmin olmanın tek yolu, harika bir iş olduğuna inandığınız şeyi yapmaktır. Ve harika işler yapmanın tek yolu, yaptığınız işi sevmektir.”
10- Uyum Sağlayabilmek & Pivot Yapabilmek
Ama sadece yerinde olmaktan daha fazlası var. Pawpaw fana çarptığında (ki bu olacak) uyum sağlayabilmeniz ve yön değiştirebilmeniz gerekir.
- Sektördeki değişikliklere karşı tetikte olun.
- Bunların olacağını kabul edin.
- Bu değişikliklere açık olun.
- Ve unutmayın yaşamda kesin olan tek şey yaşamımız, ölümümüz, vergilerimiz ve değişim.
Bu, bu makale okuyucuları için bir sargı ve umarız bazı değerli bilgiler almışsınızdır.
BONUS
Ve sonuna kadar bizimle kalmak için, küçük işletmelerin başarısız olmasının ana nedenlerinden bazılarını listeleyeceğimiz bir bonus listemiz var.
- Küçük işletmelerin% 42’si pazar ihtiyacı olmadığı için başarısız oluyor.
- % 29’unun nakit tükenmesi.
- %23’ü doğru takımı bir araya getiremiyor.
- % 19’u rekabet etti.
- Maliyetler ve fiyatlandırma sorunları %18’ini kapanmaya zorladı.
- % 17’si, işlerinin başarısız olduğu bir iş modeli olmadığını doğruladı.
- % 14’ü zayıf pazarlamayı suçladı.