Programın Amacı: Okula başlama tüm çocuklar için önemli bir geçiş basamağıdır. Okulla birlikte çocukların pek çok bilgi ve beceri kazanmaları beklenir. Bu becerilerin başında ise okumayı öğrenme gelir ve okuma, birinci sınıfın en önemli amacıdır. Çocukların okula başladıklarında okumayı öğrenmede karşılaştıkları güçlükler ve bu güçlükleri belirlemeye yönelik yapılan çalışmaların sonuçları, çocuklar daha okul öncesi dönemdeyken okumaya hazırlık becerilerinin geliştirilmesi konusunu ve ardından da “erken okuryazarlık” kavramını gündeme getirmiştir. Bu kavram, her ne kadar okuma kazanımının ilkokul birinci sınıfın genel amacı olsa da aslında temellerinin okul öncesi dönemde atıldığını vurgulamaktadır. Okul öncesinde okuma becerisi için gerekli olan erken okuryazarlık becerilerini kazanan çocuklar, okulla birlikte okuma ediniminde daha az güçlükle karşı karşıya kalmaktadırlar.
Programın içeriği:
Erken Okuryazarlık: Tanım ve İçerik
Erken Okuryazarlık ile Okuma Başarısı Arasındaki İlişki
EROT’un Tanıtımı, Kullanımı ve Uygulanmasına Yönelik
EROT’un Kullanıldığı Güncel Erken Okuryazarlık Araştırma Sonuçları
EROT’a İlişkin Katılımcı Deneme Uygulamaları
Erken Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesine Yönelik Pratik Bilgiler
Program Süresi: 9 Saat