Kuruluşlar, önümüzdeki on yıl içinde işyerini değiştirecek yeni teknolojilere trilyonlarca dolar harcıyor. Dünya Ekonomik Forumu’na göre talihsiz sonuç, bir milyar insanın istihdam edilebilirliğini sürdürmek için yeni becerilere ihtiyaç duyacağıdır.
Bu, kuruluşunuzun ve çalışan eğitim programlarının bu yeni gerçekliğe uyum sağlaması ve günümüzün işgücü için ihtiyaç duyulan en önemli becerilerden ikisi olan öğrenme ve uyum yeteneği için bir istek yaratması gerektiği anlamına gelir.
Bunun ne anlama geldiğini açıklayalım ve öğrenim ve gelişim (L&D) stratejinize öğrenme çevikliğini nasıl yerleştireceğinizi öğrenelim.
Çevik bir öğrenci olmanın anlamı
Öğrenme çevikliğinin, birisinin okuldaki notlarının ne kadar iyi veya kötü olduğuyla hiçbir ilgisi yoktur. Öğrenme çevikliği, alışılmadık bir durum veya problemle karşılaşıldığında çözüm bulma yeteneğidir.
Organizasyonel düzeyde, özellikle ihtiyaçlar değişip geliştikçe, çalışanların ihtiyaç duydukları zaman öğrenme kaynaklarına erişmelerini sağlamak anlamına gelir. Bu aynı zamanda, insanlara kendilerini bir öğrenme deneyimine kaptırma fırsatı vermek anlamına gelir.
Kuruluşunuzda öğrenme çevikliğini nasıl inşa edeceğinizden emin değilseniz, aşağıdaki fikirler başlamak için harika bir yerdir.
Öğrenme çevikliği fikri # 1: İşe alma sürecinize öğrenme çevikliği katın
En başarılı işe alımlar, öğrenen, uyum sağlayan ve değişim hızında büyüyen kişiler olacaktır. Ancak mülakat sürecinde potansiyel bir adayın öğrenme çevikliğini tam olarak nasıl değerlendirirsiniz? Düşündüğünüzden daha kolay.
Çevik öğrenenler ararken, en güçlü göstergelerden biri merak duygusudur. Birinin yeni şeyleri anlamaya ve öğrenmeye açık olacağının bir işaretidir. Bu, rol veya seviyeden bağımsız olarak geçerlidir. C-suite rolleri bile öğrenme çevikliği olanlar tarafından doldurulduğunda daha başarılıdır. Röportajda merak sorusu sorun, örneğin adayın yakın geçmişte kendilerine yeni bir beceri öğretip öğrenmediğidir.
Organizasyonlar ayrıca başarısızlık korkusu olmayanları aramalı ve bunun yerine tüm deneyimleri büyüme fırsatı olarak görmelidir. Risk alırlar ve geleneksel olmayan araçları kullanırlar ve aksaklıklara rağmen kendilerine ve uyum sağlama ve büyüme yeteneklerine güvenirler.
Son olarak, kuruluşlar silahlı olarak geldikleri soruları not etmelidir. Hisse senedi soruları veya şirketinizin web sitesine bir bakışta cevaplanabilecek sorular şüphe uyandırmalıdır. Alternatif olarak, organizasyonun geleceği ile ilgili sorular, ilgili, meraklı öğrenenlerin göstergesidir.
Öğrenme çevikliği fikri # 2: Kuruluşunuz genelinde öğrenme çevikliğinin değerine işaret edin
Pek çok şirket öğrenmeye ve geliştirmeye öncelik verdiğini iddia ediyor, ancak çok azı çalışanlara öğrenmeleri için zaman ve alan veriyor.
Doğru, bazı çalışanlar kendi zamanlarında ve kendi yöntemleriyle öğrenmeyi sever. Ancak kuruluşunuzun başarılı olması için öğrenmeye zaman ayırması gerekir. Örneğin Udemy’de, her çalışanın takviminde Her şeyi Bırak ve Öğren (DEAL) Saati adlı öğrenmeye ayrılmış bir saatlik zaman aralığı vardır.
Başarılı bir şekilde öğrenme iştahını geliştiren kuruluşlar, yönetici düzeyinde bir örnek oluşturur. Organizasyonunuzda öğrenme ve geliştirme ikincil bir aktivite olarak kabul ediliyorsa, öğrenmenin önemini vurgulamak için liderlerle çalışın ve öğrenme hedeflerini ekiplerle paylaşın.
Öğrenme çevikliği fikri # 3: Öğrenme çevikliğini kariyer geliştirme planlarına dahil edin
Kuruluşlar doğru kişileri bulduktan sonra, sonraki adım onları geliştirmektir. Bu, öğrenmeyi hedef belirleme sürecine dahil ederek başlar.
Bunu yapmanın harika bir yolu, öğrenmeyi yıllık veya üç aylık gözden geçirme kilometre taşlarının ayrılmaz bir parçası haline getirmektir. Zorlu görevler ve büyüme fırsatları sağlayın. Bu öğrenme hedefleri, Photoshop veya Marketo gibi yeni bir araçta ustalaşmak, var olan bir beceri hakkındaki bilgilerini artırmak veya – eğer bir kişi farklı bir role geçerek büyümek istiyorsa – bu değişikliği yapmak için gereken temel öğrenme adımlarını oluşturmak olabilir.
Öğrenme çevikliği fikri # 4: Modüler ve uyarlanabilir bir öğrenme çevikliği yaklaşımı oluşturun
Daha fazla kurs oluşturmak için zaman ve para harcamak yerine, harmanlanmış öğrenmeye güvenin.
Harmanlanmış öğrenim, sınıf temelli öğrenim programları, isteğe bağlı videolar ve bloglar ile bire bir koçluk oturumlarının bir kombinasyonudur. Yaklaşım, çalışanların ihtiyaç duyduklarında kendileri için doğru kursları keşfedebilecekleri öğrenmeye aşağıdan yukarıya bir yaklaşım sağlar.
ABD Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan bir araştırma, çevrimiçi öğrenme kaynakları ile yüz yüze eğitimin bir kombinasyonunun öğrenmenin en etkili yolu olduğunu gösteriyor. Örneğin, L&D, yeni bilgilerin uygulanmasını sağlamak için rol yapma sınıf oturumlarından önce atanan çalışma öncesi video kursları ile bu yenilikçi araçları ters çevrilmiş öğrenme yaklaşımıyla birleştirebilir.
İşyerinde öğrenmenin geleceği çevik düşünmektir.
İşte öğrenmek için heyecan verici bir dönem. Dünyamız o kadar hızlı değişiyor ki, eski çalışma şeklimize güvenemezsiniz. Bunun yerine, organizasyonunuzun tamamında bir öğrenme kültürü yaratmanız ve bir iş yapma zorunluluğu haline getirmeniz gerekir.
Şirketinizin rekabetçi kalmasına yardımcı olmak için proaktif olarak endüstri trendlerine ve uzun vadeli iş stratejisine odaklanın.