Arz ve talep arasındaki temel denge, talep edilen eğitimin gereklerinin doğru analiz edilmesi ve sunulması ile sürdürülebilir bir yapı kazanabilir. Sürekli eğitim merkezlerinin temel amacı, beşeri sermayenin eğitim talebini karşılamanın yanı sıra, planlanan eğitimin ihtiyaçlarla uyumunu da güvence altına almaktır.
Diğer bir deyişle, hem talep edilen eğitim beklentiyi karşılayacak ve memnuniyet oluşturacak, hem de etkili ve etkin bir içerikle sunularak toplumsal fayda yaratacak. Eğitim hizmetinin sonunda yaşanacak bir bilişsel uyumsuzluğun yaratacağı marka değeri eksilmesi, çok ciddi bütçelerle gerçekleştirilecek tutundurma kampanyaları ile ne yazık ki telafi edilemez.
İşte tam bu bakış açısından hareketle, Şubat ayı, Bedam için, üniversite sanayi işbirliği imkanlarının değerlendirilmesi ve sonucunda ortaya çıkacak sinerjinin ve azalan alternatif maliyetlerin öngörüldüğü bir ay oldu. Çatı kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları ile yapılan toplantılar, yeni ve güçlü paydaşlarla iddialı başlangıçlar için vesile oldu.
Sosyal medyada görünür olmanın zaruriyetinin farkında olarak, sosyal medyada Bedam’la ilgili haber, post, hikaye, video gibi tüm araçları etkin ve etkili kullanmak için farklı ama dönemin doğasına uygun stratejiler benimsedik.
Bu süreçte, gerilla pazarlamayı da tercih ettik. Yeşil yakalı çalışanlara ve iklim farkındalığı ile sürdürülebilirliğe ilişkin artan ilgi ve vurguyu gözardı etmeyerek eğitim yelpazemizi şekillendirdik. Farklı hedef pazarlarının ve müşteri dilimlerinin varlığının farkında olarak, ağırlıkla, uyarlanmış eğitimler tasarladık. Bedam, her zaman önde ve öncü sloganıyla çalışmaya devam.
Prof. Dr F.Bahar Işın